Reklama je úžasná věc. Každý den se s ní každý potkáváme a každý si myslíme, že jí rozumíme. Někdy do ní kafrá celá firma, jindy je neochvějně nejkreativnější pan majitel či pan ředitel.
Ta nejjednodušší reklamní sdělení mohou prezentovat jen značku s cílem, aby firma či produkt byl známý. Ve složitějších sděleních se posouváme k prezentaci nějaké výhody, benefitu či prospěchu pro příjemce sdělení.
Takové nejbanálnější sdělení může znít:
„Jezte zeleninu, zhubnete.“
Toto sdělení prezentuje produkt a jeho výhodu pro příjemce sdělení.
Složitější sdělení může znít:
„Kupte si vůz Kia, dostanete záruku 7 let.“
Sdělení prezentuje, co mám udělat i jaký benefit z toho budu mít.
Nebo:
„Nakupujte na rohlík.cz a nákup vám přivezeme až domů.“
Opět jednoduše sdělujeme CO a PROČ.
A teď špeky:
Nyní si ukážeme dvě parádičky, které se v různých obměnách stále objevují.
„Jsme víc než autobazar.“
A já se ptám, co tedy jste? Co je pro mě ten benefit „víc“?
„Nejsme jen elektronika.“
Co tedy jste? Cukrárna?
Tato sdělení příjemci vůbec nenapomáhají se zorientovat, proč by danou firmu měl využít.
Věřím, že vám výše uvedený příklad pomohl ukázat směr, jakým se vydat při tvorbě reklamních textů.
A pokud se smíříte s tím, že ty texty napíšu za vás, pak přestaňte váhat a zavolejte mi.